معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

12هزار یزدی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن/ اولین واحدهای طرح مسکن یزد در دهه فجر افتتاح می شود

صادقیان با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن نیز تصریح کرد: در استان یزد12هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که برای 8هزارنفر تامین زمین انجام و برای 10هزار نفر پیامک ارسال که با اقدامات در حال انجام امیدواریم  امکان تامین زمین برای تمام 12هزار نفر در استان فراهم شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن صادقیان در گفت وگو با خبرنگار ما؛ از افتتاح 793پروژه با اعتبار یک هزار و 425میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها در حوزه های زیرساخت، آب، برق، گاز، بهداشت ودرمان ، گردشگری ، ورزش ، صنعت و حوزه عمران شهری است که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال 3هزار نفر در سطح استان فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد 34پروژه را در حوزه صنعت برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از این پروژه ها با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا بوده و اکثر آنها نیز مربوط به چهار شهرستان بافق، اردکان، میبد، اشکذر می باشد.

افتتاح حدود450کیلومتر خط راه آهن تا پایان سال 1400

صادقیان ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 1400حدود450کیلومتر خط راه آهن افتتاح که 270کیلومتر آن مربوط به راه آهن یزد-اقلید، حدود165کیلومتر آن مربوط به خطوط ارتباطی راه آهن شهرستان بافق و15کیلومتر نیز مربوط به خطوط فرعی می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ایجاد450کیلومتر بزرگراه در سطح استان یزد انجام شده اظهار داشت: تا پایان سال 1400حدود200کیلومتراز این میزان بهره برداری که 73کیلومتر آن افتتاح و حدود 100کیلومتر آن نیز ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اکثر روستاهای استان یزد از نعمت گاز برخوردار شده و در دهه فجر امسال نیز 10روستای دیگر استان از نعمت گاز برخوردارخواهند شد گفت: با توجه به اینکه کار گاز رسانی به اکثر روستاهای استان به اتمام رسیده است در حال حاضر گاز رسانی به صنایع در دستور کار مسئولان استان می باشد که در همین زمینه گازرسانی به 450صنعت استان جز برنامه ها می باشد.

12هزار یزدی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن

صادقیان با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن نیز تصریح کرد: در استان یزد12هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده که برای 8هزارنفر تامین زمین انجام و برای 10هزار نفر پیامک ارسال که با اقدامات در حال انجام امیدواریم امکان تامین زمین برای تمام 12هزار نفر در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: اولین واحدهای طرح مسکن ملی واقع در بلوار نواب در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید و در شهرستانهای دیگر نیز اقدامات لازم مربوط به این طرح ملی شروع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه بهره برداری از جاده سلامت یزد-تفت از پروژه هایی بوده که با استقبال مردم روبه رو شده و در همین زمینه بعضی شهرستانهای دیگر نیز پیگیر افتتاح چنین پروژه هایی برای مناطق خود می باشد اظهار داشت: یکی از بزرگترین پروژه هایی که در حوزه فضای سبز در حال پیگیری می باشد جداسازی آب شرب از از آب مورد استفاده برای فضای سبز می باشد که با اجرای این پروژه 2میلیون مترمکعب آب شرب از آب فضای سبز جداسازی که یک اتفاق بزرگ و پربرکت خواهد بود.

صادقیان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون پروژه فاضلاب یزدتنها 30درصد اجرا شده گفت: اقدامات و مجوزهای لازم برای شروع 70درصد مابقی فاضلاب شهری انجام شده است و همچنین در حوزه آب نیز علاوه بر خط اول ودوم انتقالی آب به یزد در حوزه خط انتقالی خلیج فارس به یزد نیز اقدامات خوبی انجام که انشاالله به زودی اخبار خوشی در این زمینه شنیده خواهد شد و همچنین کارهای مطالعاتی انتقال آب از دریای عمان نیز شروع شده است.

آلودگی 80 درصد صنایع یزد به صورت آنلاین کنترل می شود

وی با اشاره به اقدمات انجام شده در زمینه محیط زیست نیز گفت: با بهره برداری از سیستم آنلاین پایش آلودگی هوا در دشت یزد- اردکان حدود 80درصد صنایع به صورت آنلاین کنترل و با نصب سه دوربین دیگر تمام صنایع این دشت به صورت کامل تحت پوشش قرار گرفته و24ساعته فعالیت های محیط زیستی آنها رصد می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث 7نیروگاه خورشیدی در استان یزد تصریح کرد: 5نیروگاه از این تعداد به بهره برداری کامل رسیده و همچنین در زمینه برق نیز احداث 10پست برق در دوسال گذشته در دستور کار بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به بهره برداری سامانه کت وان در فرودگاه بین المللی یزد اظهار داشت: فرودگاه بین المللی یزد جز معدود فرودگاههای کشور می باشد که این سامانه نصب شده و همچنین در زمینه فرودگاهها نیز کاربهسازی ترمینال 2فرودگاه بین المللی یزد انجام و اقدمات لازم برای شروع بهسازی ترمینال یک این فرودگاه نیز شروع شده است.

اختصاص 161میلیارد تومان از اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به یزد در حوزه آب

صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد درپایان این نشسته با بیان اینکه در سفر اول ریاست جمهوری به استان یزد 46طرح در دستور کار قرار گرفته و با بودجه970میلیارد تومان مصوب شد که 22پروژه تکمیل و 17پروژه نیز با پیشرفت بالای 70درصد روبه روبه بوده و 3پروژه باقیمانده نیز به مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری منتقل شده تصریح کرد:در سفر دوم ریاست جمهوری نیز برای 26پروژه مصوب شده 511میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که 153میلیارد تومان آن برای پروژه های حوزه راه و 161میلیارد تومان آن برای حوزه های آب و 173میلیارد تومان برای حوزه بهداشت ودرمان بوده است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

230795

مطالب مرتبط